Toimitus ja palautus

Toimitusaika

Toimitamme tuotteita tällä hetkellä vain Suomeen. Pakkaamme tilauksesi 1-3 arkipäivän sisällä, jos kaikki tilaamaasi tuotteet ovat varastossa. Posti toimittaa paketin vaalitsemaasi noutopaikkaan 1-2 työpäivässä.

Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan tai toimitusaika on viivästynyt, ilmoitamme asiasta mahdollisimman pian.

Tilaukset toimitetaan yhdessä lähetyksessä. Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan, kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla.

Toimitustavat ja hinnat

Tilaukset toimitetaan kirjelähetyksenä tai pakettilähetyksenä. Jokainen paketti saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata Postin seurantapalvelun kautta. Kirjelähetyksillä ei ole erillistä seurantatunnusta (ilmoitamme kuitenkin aina sähköpostitse paketin lähdettyä matkaan).

Huomaathan, että verkkokauppatilausten lähettämiseen käytetään Pakettikaupan -palvelua (Posti ja Matkahuolto). Palvelun sisältöön kuuluu, että Posti/Matkahuolto lähettää pakettien saapumisilmoitukset vain tekstiviestitse ja sähköpostitse. Olethan siis tarkkana syöttäessäsi puhelinnumeroasi ja sähköpostiosoitettasi, sillä paperista saapumisilmoitusta ei enää lähetetä.

Nouto omasta Postista tai pakettiautomaatista: 4,90 €

Nouda tilaamasi tuotteet Postistasi tai pakettiautomaatista. Toimitusaika pääsääntöisesti 1-3 arkipäivää. Muistathan ilmoittaa puhelinnumerosi oikein tilausta tehdessäsi, jotta saat ilmoituksen saapuneesta paketista.

Yli 50 € tilaukset ilman toimituskuluja!

Postin kotiinkuljetus: 9,90 €

Paketti toimitetaan kotiin pääsääntöisesti lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä. Lähetykset toimitetaan arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Postilähetti ottaa sinuun puhelimitse yhteyttä sopiakseen tarkan toimitusajan. Palveluun kuuluu 2 soittoyritystä ja yksi jakeluyritys. Mikäli pakettia ei voida toimittaa kotiosoitteeseen, on se noudettavissa postitoimipaikasta.

Nouto Rovaniemeltä: 0 €

Tarjoamme mahdollisuuden noutoon Rovaniemen Pöykkölästä (Maamiehenkatu 4 tai sopimuksen mukaan). Noudon ajankohta sovitaan erikseen kanssasi.
HUOM! Maaliskuuhun 2023 asti paketit noudetaan osoitteesta Lylykatu 4 A. Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-7 vuorokautta. Mikäli tarvitset tuotteet kiireellisesti, soitathan ennen tilauksen tekemistä, jotta voimme varmistaa toimitusajan. Huhtikuussa 2023 noutopalvelu jatkaa normaaliin tapaan Pöykkölästä.

Nouto Kittilästä: 0 €

Tarjoamme mahdollisuuden noutoon Kittilän kirkonkylältä (Mäntytie 4 tai sopimuksen mukaan). Noudon ajankohta sovitaan erikseen kanssasi.

Maksaminen

Kaikki käytössä olevat maksutavat ovat saatavilla kassalla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:

Verkkopankkimaksut: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken

Luottokorttimaksut: Visa, MasterCard, American Express

Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo, Siirto, Apple Pay

Jousto lasku ja osamaksu

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2, Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

 

Jousto lasku ja osamaksu

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Palautukset

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus palauttaa tilauksen tuotteet tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palautusoikeus ei koske asiakkaalle mittatilauksena tehtyjä tuotteita, meidän verkkokaupassamme esimerkiksi asiakkaan toivoman jauhatuksen mukaan jauhettuja kahveja. Tuotteiden tulee olla avaamattomia.

 

Palautusohjeet

ENNEN tuotteen palauttamista sinun tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian hoitamisesta joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@mandragora.fi tai puhelimitse +358 40 77 83 083.

Voit palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja Postin kautta, käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta (saa Postista). Osa osoitekortista jää sinulle kuitiksi palautuksesta.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi (jos sinulla on), nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi tilauksen hinnan palauttamiseksi
  • tilausnumero tai kopio lähetyslistasta

Pakkaa palauttamasi tuotteet hyvin, sillä maksamme palautukset vain ehjistä, hyvin säilyneistä ja myyntikelpoisista tuotteista. Tuotteen hinta palautetaan tilillesi, kun tuote on todettu myyntikuntoiseksi.

Palautettavasta kauppasummasta vähennetään alkuperäiset toimituskulut.

Palautus tulee osoitteeseen: Mandragora, Asiakaspalautus, Maamiehenkatu 4, 96460 Rovaniemi.

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Saat tästä ilmoituksen sähköpostiisi.

Saitko väärän tuotteen?

Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoita virheestä heti asiakaspalveluumme. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla oikean tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta maksetun hinnan tilillesi. Palauta virheellinen tuote takaisin meille (otathan kuitenkin yhteyttä ennen palautusta).

Oliko tuote vaurioitunut?

Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti joskus kovakourainen käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille ehjänä. Siis jos paketti on vioittunut matkalla, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin tai Matkahuoltoon. Sitten ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta ja mahdollisen viallisen tuotteen palautuksesta.

Rajoitukset

Emme korvaa muulla tavalla, kuin meidän Postin kanssa solmiman asiakaspalautussopimuksen kautta palautettujen tilausten palautuskuluja. Mikäli et käytä tarjoamaamme mahdollisuutta kuluttomaan asiakaspalautukseen, vaan maksat palautuksen kulut itse, emme korvaa näitä postikuluja jälkikäteen.

Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa postissa, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos tilaajalla on lähetyksen seurantakoodi ja palautuksen yhteydessä postista saatu kuitti, jolla korvausta voidaan hakea.

Virheellinen toimitusosoite: Posti palauttaa meille virheellisillä osoitetiedoilla lähetetyt lähetykset. Asiakas vastaa antamansa toimitusosoitteen oikeellisuudesta. Toimitusosoite tulee yksilöidä tarkasti ovessa näkyvän nimen, katuosoitteen ja postitoimipaikan mukaisesti. Nimen perässä tulee käyttää c/o merkintää, jos saajan nimi on eri kuin ovessa tai postilaatikossa ilmoitettu (esim. "Vastaanottajan nimi" c/o "Ovessa oleva nimi"). Mikäli siis olet tilatessasi ilmoittanut toimitusosoitteesi väärin esim. postinumeron tai puhelinnumeron, perimme palautuksesta ja uudelleen lähettämisestä aiheutuneet postikulut täydellisinä.

Huomioithan, että kun jätät tilauksesi noutamatta, perimme siitä aiheutuvia toimituskuluja. Tilauksen noutamatta jättäminen ei tarkoita tilauksen perumista. (Jos haluat peruttaa tilauksesi, näin voit tehdä ennen tilauksen toimitusta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Jos et ole tyytyväinen tuotteisiin, voit tehdä palautuksen tämän sivun ohjeiden mukaan sen jälkeen, kun otat yhteyttä meihin.)

Emme myy tuotteita henkilöille, joilla on erääntyneitä laskuja Mandragoralle (Lapin kupponen Oy:lle) tai henkilöille, jotka toistuvasti ilman aiheellista perustetta palauttavat tilaamansa tuotteet tai muutoin käyttävät väärin tarjoamiamme palveluita.

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on Mandragoran eli Lapin kupponen Oy:n (jäljempänä Mandragora) henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Viimeisin päivitys 11.12.2021.

1. Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilö

Lapin kupponen Oy (3235444-4)

Osoite: Maamiehenkatu 4, 96460 Rovaniemi

Puhelin: +358408408687

Sähköposti: asiakaspalvelu@mandragora.fi

Yhteyshenkilö: Mika Karusaari

3. Rekisterin nimi

Mandragoran asiakasrekisteri

Rekisterissä käsittelemme asiakkaiden sekä sivuston kävijöiden antamia tietoja ja niiden käyttötarkoituksia.

3. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on asiakkuus, jäsenyys viikkokirjelistalla, rekisteröidyn suostumus tai sopimus tai rekisterinpitäjän oikeutettu etu.

Rekisterin käyttötarkoituksena on asiakkaiden henkilötietojen ajantasainen hallinta asiakkuuden aikana, sen ylläpito ja kehittäminen, sekä markkinointi ja suoramarkkinointi (myös ennen maksullisen asiakassuhteen alkamista), ja myös päättyneiden jäsenyyksien dokumentaation hallinta henkilötietojärjestelmässä. Käyttötarkoituksena on myös tuotteiden ja palveluiden markkinointi, tilastointi ja analysointi sekä markkinointi digitaalisissa palveluissa, mukaan lukien (mutta ei näihin rajoittuen) Googlen, Facebookin ja muut sosiaalisen median palvelut sekä sähköpostimarkkinoinnin palvelut ja ohjelmistot.

Henkilötietojen käsittely perustuu Mandragoran lainsäädännölliseen velvoitteeseen ylläpitää jäsenrekisteriä sekä tietyissä tapauksissa sopimuksen täytäntöönpanoon.

4. Profilointi

Mandragora voi osana henkilötietojen käsittelytoimia toteuttaa asiakkaan automaattista profilointia. Profiloinnin seurauksena rekisteröity saa hänelle paremmin kohdennettuja markkinointiviestejä, sekä asiakkuutensa mukana saatavia vapaaehtoisia etuja.

Esimerkiksi jos tarjoamme asiakkaallemme tuotetta, voimme tehdä sen käyttäen rekisteröidyn asiakastietoja.

5. Rekisterin tietosisältö ja tietolähteet

Rekisterissä käsitellään asiakkaidemme henkilö- ja yhteystietoja sekä muita asiakkuuteen liittyviä tarpeellisia tietoja. Näitä tietoja ovat:

  • Rekisteröidyn etu- ja sukunimi
  • Rekisteröidyn kotipaikka
  • Rekisteröidyn sähköpostiosoite
  • Rekisteröidyn puhelinnumero
  • Sähköisen viestinnän tunnistetiedot;
  • IP-osoitteet
  • Organisaatio ja rekisteröidyn asema
  • Muut yhteystiedot
  • Profiilit sosiaalisen median palveluissa
  • Tiedot tilatuista tai ladatuista palveluista (maksulliset tai ilmaiset)
  • Laskutustiedot

Näitä tietoja vastaanotamme sähköpostitse, sähköisillä yhteydenotto-, lataus- ja liittymislomakkeilla, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista sekä muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

Sähköpostijärjestelmästä poistamme epäaktiivisten käyttäjien tiedot säännöllisin väliajoin, enintään kerran kolmen vuoden aikajaksolla.

6. Tietojen luovutukset ja siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Emme koskaan luovuta tietoja kolmansille osapuolille ulkopuolisten toimijoiden markkinointitarkoituksessa.

Rekisteröidyn tietoja siirretään EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, kun alihankintana käytetty palvelu tai ohjelmisto näin vaatii. Kaikki valitut palvelut ovat sitoutuneet EU:n Privacy Shield -standardiin. Näitä ohjelmia ja palveluita ovat:

  • Googlen palvelut, kuten Google Analytics -kävijäseuranta
  • Facebook ja Instagram
  • ActiveCampaign-sähköpostimarkkinointiohjelmisto

Mandragoran sivustolta, sosiaalisen median kanavista tai sähköpostiviesteistä voidaan linkittää kolmansien osapuolten sivustoille. Nämä sivustot eivät ole Mandragoran hallinnassa, joten rekisteröidyn velvollisuus on tutustua ja hyväksyä näiden sivustojen omat tietosuojaselosteet.

7. Rekisterin suojauksen periaatteet

Henkilötiedot on suojattu ja tallennettu sähköiseen järjestelmään, johon on rajattu pääsy vain sellaisilla henkilöillä, jotka tarvitsevat kyseisiä tietoja työtehtäviensä hoitamiseksi. Kyseisillä henkilöillä on käytössään henkilökohtaiset käyttäjätunnukset ja salasanat.

Henkilötiedot on suojattu ulkopuoliselta käytöltä ja jäsentietojen käyttöä valvotaan. Asiakkaalla on henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasanasuojaus. Yrityksen ulkopuolelle lähetettävät henkilötiedot salataan. Käytetyt työasemat ja tallennusmediat ovat salattu ja turvattu niin, ettei niihin päästä käsiksi kolmannen, eli vieraan osapuolen ansiosta.

8. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa, vaatia virheellisen tai puutteellisen tiedon korjaamista tai täydentämistä. Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat, tallennetut henkilötiedot.

Rekisteröity voi peruuttaa suostumuksensa, vastustaa henkilötietojen käsittelyä tai vaatia käsittelyn rajoittamista. Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia henkilötietojensa poistamista rekisteristä tietosuojalain mukaisesti. Rekisteröidyllä on kaikki EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet.

Muutospyynnöt tulee osoittaa rekisterinpitäjälle kirjallisesti ja rekisterinpitäjä voi tarkastaa rekisteröidyn henkilöllisyyden. Muutospyynnöt tulee lähettää kirjallisesti sähköpostitse tai kirjeitse tämän selosteen luvussa 1 oleviin yhteystietoihin. Rekisterinpitäjä vastaa rekisteröidylle pääsääntöisesti yhden kuukauden kuluessa.

 

Rekisteröidyn tulee esittää edellä mainitun oikeuden toteuttamista koskeva pyyntö tämän tietosuojaselosteen Yhteydenotot-kohdan mukaisesti kirjallisesti. Rekisterinpitäjä voi pyytää rekisteröityä tarkentamaan pyyntöään kirjallisesti ja varmentamaan rekisteröidyn henkilöllisyyden ennen pyynnön käsittelemistä. Rekisterinpitäjä voi kieltäytyä pyynnön toteuttamisesta sovellettavassa laissa säädetyllä perusteella.

9. Evästeet

Evästeet tallentuvat käyttämäsi laitteen selaimeen ja ne auttavat sivustoa toimimaan halutulla tavalla. Lisäksi kolmansien osapuolten (Google ja Facebook) seuranta- ja markkinointievästeillä voidaan tunnistaa sivustolla usein vieraileva kävijä. Mandragora käyttää sivustollaan evästeitä, jotka auttavat meitä parantamaan palvelua, analysoimaan kävijätilastoja sekä kohdentamaan markkinointia. Voit muuttaa evästeasetuksia selaimessasi. Sallimalla evästeet autat meitä kehittämään palveluamme ja tavoittamaan sinut paremmin. Emme koskaan voi tunnistaa sinua evästeiden perusteella, kaikki tieto on anonyymia.

Voit muokata evästeasetuksiasi tästä.

10. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen

Tätä tietosuojaselostetta voidaan päivittää aika ajoin esimerkiksi lainsäädännön, toiminnan tai käytettyjen järjestelmien muuttuessa. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt rekisteri- ja tietosuojaselosteen ehdot.